De opdracht
Sinne Techniek is een van origine Fries bedrijf en specialist op het gebied van zonnepanelen. Kwaliteit staat bij de medewerkers hoog in het vaandel. Verduurzamingstrajecten worden dan ook op vakkundige wijze gerealiseerd. In een korte tijd is het bedrijf ontzettend snel gegroeid: aanvragen stromen binnen en er zijn veel nieuwe collega’s aan boord gestapt. Een groter team en de wens om verder uit te breiden, vraagt om een nieuwe koers wat betreft HRM.
Gezien de schaarste in de technische sector, behoort tot deze HR koers onder meer het boeien, binden en behouden van zowel bestaand als nieuw personeel. Vanuit TM HR Specialist richt ik mij momenteel op het thema employer branding. Het is mijn doel om Sinne Techniek als werkgever sterk te positioneren in deze krappe arbeidsmarkt. In dit project ben ik begonnen met een intern medewerkersbetrokkenheidsonderzoek en het opstellen van een cultuurmanifest. Vanuit daar ontwikkel ik de contentstrategie, wat een kapstok wordt voor arbeidsmarktcommunicatie-uitingen als:
– Een nieuwe werken-bij website
– Onderscheidende vacatureteksten
– Ludieke werving- en selectiecampagnes
– Het vergroten van de naamsbekendheid via social media